FAZY LEKCJI

CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA

CZYNNOŚCI UCZNIA

PLANOWANY

CZAS

PRZYGO-

TOWA-

WCZA

1.Czynności organizacyjne/spr. Obecności, zadania domowego, krótka pogadanka o zasadach bezp. na lekcji/

2.Podział klasy na grupy wg ustalonych wcześniej zasad.

3.Projekcja filmu pt.:” Układ pokarmowy i trawienie”

4.Podanie uczniom tematu lekcji i uświadomienie jej celów.

Wyjaśnienie pojęć: Trawienie, wchłanianie, enzymy. Wskazanie na planszy przykładów.

1.Uczniowie wchodzą do klasy siadają na wyznaczonych miejscach, wykładają na ławki przybory szkolne.

2.Uczniowie zapisują w zeszytach temat lekcji oraz oglądają projekcję filmu „Układ pokarmowy i trawienie”

3.Na planszy uczeń wskazuje odcinki przewodu pokarmowego człowieka.

4.Uczniowie tworzą czteroosobowe grupy wg wcześniej ustalonych zasad- wybierają lidera.

1 min

 

 

 

 

11 min

 

 

 

 

1 min

 

 

1 min

REALI-ZACJI

5.Ustalenie zasad pracy na lekcji

  • Rozdanie karty pracy każdemu uczniowi.
  • Zasugerowanie podziału zadań w zespole/łącznie z porządkowaniem stanowiska / i wybór lidera
  • Ustalenie zasad oceny pracy uczniów

A/polecenie wykonania zadań z karty pracy/ łączny czas pracy 30 min

6.nauczyciel nadzoruje pracę i dba o przestrzeganie zasad pracy.

7.Zakończenie prac  wgrupach

5.Wpisują swoje nazwisko w kartę pracy.

  • Wysłuchują krótkiej informacji nauczyciela o zasadach pracy i o ocenie pracy grupy

A/zapoznają się z zadaniami umieszczonymi na karcie pracy.

B/wspólnie planują zasady wykonywania zadań

C/wykonują zadania 1,2,3,4

D/zapisują wyniki na karcie pracy

E/lider przygotowuje się do prezentacji zadań/omawia z członkami grupy zespołu w skali od 0-5

6. Członkowie porządkują

stanowiska pracy

22 min w tym ;

1 min

 

 

 

 

3 min

 

 

 

2 min

13 min

 

 

3 min

PODSU-

MOWA-

NIE

8.Kieruje prezentacją wyników

doświadczeń przez lidera grupy

9.Zwraca szczególną uwagę na

formę zapisu wyników na karcie

pracy grupy.

10. Ocenia wykonane zadania

w skali od 0- 10 pkt/ 5 pkt

nauczyciel i 5 grupa/

    Poinformowanie o ilości

zdobytych pkt.

    Wystawianie ocen

przenieść na początek

następnej lekcji

11 .Wypisz enzymy przewodu

pokarmowego człowieka i napisz,

jaką spełniają funkcję? Wklej

kartę pracy do zeszytu.

7.Liderzy krótko omawiają

wyniki doświadczeń i jeżeli

jest to możliwe porównują

wnioski z innymi grupami

8.Wspólne wyciągnięcie

wniosków z doświadczeń

9.Zapisanie zadania

domowego.

 

 

 

 

2 min.

 

1 min